Latvijā joprojām privātpersonas maz apdrošina savu veselību

veselības apdrošināšanaKā liecina aģentūras „Leta” Latvijas apdrošināšanas tirgus apskats, mūsu valstī privātpersonu veselības apdrošināšanas tirgus attīstās lēnām. Apdrošinātāji konkurenci šajā jomā vērtē kā nelielu, taču prognozē, ka tuvāko gadu laikā privātpersonu veselības apdrošināšana augs. ERGO pārstāvis Gints Konrads stāsta, ka Latvijā no gada sākuma līdz augustam šogad privātpersonām izsniegtas 173 veselības apdrošināšanas polises.

Pērn likvidēja „RSK”, un pirmā privātpersonām veselības apdrošināšanu piedāvāja „Compensa Life”. Taču, kā atzina šī kompānijas pārstāvji, iedzīvotāji šobrīd maz izmanto iespēju apdrošināt savu veselību. Tomēr nākotnē cilvēki varētu pierast rūpēties ārstēšanās izdevumu optimizēšanu, un augs pieprasījums pēc veselības apdrošināšanas polisēm. Būtisks nosacījums, lai privātpersonu veselības apdrošināšanas tirgus attīstītos, ir Latvijas ekonomiskā izaugsme. Tāpat svarīgi ir pilnveidot cilvēku izpratni par šī pakalpojuma būtību un iespējām – uzsver „Compensa Life” pārstāve Ieva Pleša.

Kompānijas „If apdrošināšana” pārdošanas vadītāja Dace Ivaska stāsta, ka lielākoties veselības apdrošināšanas polisi pērk cilvēki, kuriem tādu kādreiz iegādājies darba devējs. Šobrīd klientu vecums, kuriem iegādātas polises šajā kompānijā, ir amplitūdā no divgadīga bērna līdz 79 gadus vecam cilvēkam. Novērojumi liecina, ka iedzīvotāji polisi vairs neiegādājas ar mērķi uzreiz vērsties pie mediķiem, bet gan domā par profilaksi. Cilvēki arī saprotot, ka apdrošināšana sedz neparedzētus izdevumus. Ivaska stāsta, ka šobrīd ir vajadzīgs laiks, lai cilvēkiem veselības apdrošināšanas polise nostiprinātos apziņā un zustu ilūzijas par it kā valsts nodrošināto bezmaksas medicīnisko aprūpi.

Lielāka interese šobrīd ir par tām polisēm, kas sedz ārstēšanos slimnīcā, veiktajiem diagnostikas pakalpojumiem stacionārā, operācijām un rehabilitācijas pakalpojumiem, jo šajos gadījumos cilvēkiem jārēķinās ar lielām izmaksām– novērojusi kompānijas „ERGO”. Polišu iegādei ir sezonāls raksturs. „ERGO” šo pakalpojumu ieviesa pavasarī, tad cilvēkiem interese bija vislielākā, vasarā mazāka, bet rudenī iedzīvotājiem atkal parādījusies interese par šo pakalpojumu. Šīs apdrošināšanas kompānijas pieredze liecina, ka lielākā daļa cilvēku šī polises vēlas iegādāties konkrētam mērķim, piemēram, lai segtu jau plānotus izdevumus, kas saistās ar ārstēšanos stacionāros, par operācijām un manipulācijām.

„ERGO” pārstāvis Gints Konrads domā, ka tuvākajos gados konkurence privātpersonu veselības apdrošināšanas jomā palielināsies, iespējams, ka šajā tirgus segmentā iesaistīsies arī citi apdrošinātāji.