Elektroniski noslēgto OCTA līgumu skaits pieaug

Transportlīdzekļu vadītājiem OCTA līgumu slēgšana, izmantojot distances saziņas līdzekļus (e-polises) visā Latvijā, tiek nodrošināta kopš 2008.gada 1.jūnija. Jau no e-polises ieviešanas brīža ir vērojama tendence noslēgto OCTA līgumu pieaugumam, kas savukārt liecina par to, ka transportlīdzekļu īpašnieki uzticas internetā iegādātam līgumam un novērtē šī pakalpojuma priekšrocības (piem., līgumu var noslēgt kaut vai mājās, ja tikai ir piekļuve internetam, un to var izdarīt jebkurā diennakts laikā). Tomēr, ja salīdzina noslēgto līgumu skaitu pakalpojuma ieviešanas sākumā un tagad, tad nākas secināt, ka pieaugums vairs nav tik straujš – 2011. gadā noslēgto e-polišu skaits, salīdzinot ar 2010. gadu, pieaudzis vien par 12,9%, kad 2010. gadā noslēgto e-polišu skaita pieaugums salīdzinot ar 2009. gadu bija 71,5%.

Kā liecina LTAB apkopotie dati, tad e-polises izmantošanas īpatsvars no visiem noslēgtajiem OCTA līgumiem 2011. gadā bija 15,0% jeb 178 736 līgumi. Salīdzinājumam 2010. gadā šis īpatsvars bija 13,5%. Kā vienu no e-polišu skaita pieaugumu veicinošiem faktoriem var minēt īslaicīgo e-polišu skaita pieaugumu – 2011. gadā 3 mēnešu e-polišu īpatsvars no kopējā noslēgto e-polišu skaita sastādīja 46,3%, savukārt 2011. gadā – jau 49,6%.

ABCpolise.lv apkopotie dati par 2011. gadā noslēgtajām OCTA polisēm liecina, ka aktīvākie OCTA pircēji internetā ir transportlīdzekļu īpašnieki vecumā no 30-39 gadiem – 23,9%. Otra aktīvākā grupa ir vecumā no 20-29 gadiem – 23,7%. Kā trešā aktīvākā grupa minami auto īpašnieki vecumā no 40-49 gadiem – 20,5% no visiem OCTA pircējiem mājas lapā www.abcpolise.lv.

Analizējot www.abcpolise.lv noslēgto e-polišu sadalījumu pēc termiņiem, tad 3 mēnešu OCTA polises izvēlējušies 51% klientu. OCTA polises 12 mēnešiem iegādājušies 33%, 6 mēnešiem – 14%, bet 9 mēnešiem tikai 2 %. transportlīdzekļu īpašnieku

Pērn OCTA polises internetā vienlīdz aktīvi iegādājušies gan vīrieši, gan sievietes. Joprojām populārākais ABCpolise.lv klientu vārds vīriešiem ir Jānis, savukārt starp daiļā dzimuma pārstāvēm aktīvākās OCTA pircējas ir bijušas Ineses.
Populārākais OCTA apdrošinātājs ABCpolise.lv klientu vidū pagājušajā gadā bija If P&C Insurance AS – 32%, kam seko Balva -19%, Gjensidige Baltic” – 10%, Seesam Latvia (kas no 2011. gada 15. decembra pārreģistrēta kā SEESAM Insurance” AS filiāle Latvijā) – 10%, ERGO LATVIJA – 10 %, BTA Insurance Company SE – 9% Baltikums, 4%, Balta 3 % un Baltijas Apdrošināšanas Nams – 3% no internetā pārdoto polišu skaita.