Pirmais apledojums ietekmējis ceļu satiksmes negadījumu skaita palielināšanos

apledojis ceļšKā liecina AAS “ERGO” dati, līdz ar pirmā sniega un apledojuma parādīšanos uz Latvijas ceļiem būtiski ir palielinājies saņemto OCTA un KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits par transportlīdzekļu bojājumiem, kas radušies apledojuša ceļa seguma dēļ.

Izvērtējot datus var secināt, ka lielākā daļa notikušo ceļu satiksmes negadījumu tieši KASKO apdrošināšanas veidā ir vērtējami kā maznozīmīgi, jo nodarītie bojājumi nepārsniedz 100 latu, kas savukārt iekļaujas pašriska limitā.
Nenoliedzami, ka ziemas periodā ceļu satiksmes negadījumu visbiežākie cēloņi ir nekvalitatīvs ceļa segums, ar dziļām vai asām zem sniega kārtas nepamanāmām bedrēm vai risēm, tāpat gada laikam izvēlētas neatbilstošas vai nekvalitatīvas riepas, kā arī pārāk mazas distances ievērošana līdz priekšā braucošam transportlīdzeklim.

Apdrošinātāji uzsver, ka bieži vien no notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem varētu izvairīties, ja automobiļu īpašnieki savlaicīgi būtu sagatavojoši savus transportlīdzekļus atbilstoši ziemas periodam raksturīgiem laika apstākļiem, kā arī ievērojuši ziemas periodam piemērotu braukšanas stilu. Lai izvairoties no iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, laika posmā no novembra līdz martam autovadītājiem ieteicams ievērot pamata drošības prasības – atbilstoša distance, ātrums un ziemas periodam atbilstošas kvalitātes riepas, kā arī ar cieņu izturēties attiecībā pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Ivars Vismanis, AAS „ERGO” Transportlīdzekļu, OCTA un personu apdrošināšanas departamenta direktors dara zināmu, ka līdz ar sala iestāšanos palielinājies to ceļu satiksmes negadījumu skaits, kas izraisīti saistībā ar apledojušu ceļu, tajā skaitā „melno ledu”, kas savukārt ievērojami palielina risku zaudēt kontroli pār transportlīdzekli.

Rezultātā auto var tikt sanests, ieslīdēt pretējā braukšanas joslā vai noslīdēt nost no ceļa braucamās daļas. Ka liecina pieredze, bieži vien šādos ceļu satiksmes negadījumos vainojami arī paši autovadītāji, jo transportlīdzeklim laikus nav nomainītas vasaras riepas uz ziemas, vai arī tās tiek lietotas ar nodilušu protektoru – tādā gadījumā OCTA apdrošinātājs var regresa kārtībā vērsties pret ceeļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku. Tāpat netiek ievērota ceļu satiksmes noteikumos norādītā distance starp priekšā braucošo transportlīdzekli, rezultātā radot nenozīmīgus, bet nepatīkamus ceļu satiksmes negadījumus.

Ziemas periodā ceļu satiksmes negadījumu rašanos izraisījuši ne tikai laikapstākļi, bet bieži tos ietekmējis arī cilvēciskais faktors – laikapstākļiem un ceļa stāvoklim neatbilstošs izvēlētais braukšanas ātrums un stils, neuzmanība, ka arī transportlīdzekļa vadītāja pieredzes trūkums. Ka liecina AAS „ERGO” apkopotā statistika ievērojami biežāk ceļu satiksmes negadījumus izraisa tie autovadītāji, kuru autovadītāja stāžs