Nākamgad augs OCTA cenas, jo augs auto virsbūves remonta izmaksas

octa cenasTā kā nākamgad sāks sertificēt auto virsbūvju remontu servisus, tad attiecīgi pieaugs arī šīs nozares pakalpojumu cenas. Un tas savukārt veicinās obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas OCTA cenu pieaugumu – tā uzskata Latvijas Auto virsbūvju remontētāju asociācijas (LAVRA) valdes priekšsēdētājs Gints Gailis.

Patlaban minimālais darba stundas izcenojums, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, auto virsbūvju remontu servisos ir apmēram astoņpadsmit lati. Taču daudzās darbnīcās maksa par remontu ir daudz mazāka. Sākot sertificēt auto virsbūvju remontu servisus, darba stundas cena var augt līdz divdesmit latiem.

LAVRA valdes priekšsēdētājs Gints Gailis uzskata, ka servisiem, kas šo pakalpojumu pārdod par 10 latiem stundā, cena būs jāpaaugstina par desmit latiem stundā. Tādējādi šis cenas kāpums būšot par iemeslu arī OCTA un KASKO cenu pieaugumam. Gailis neprecizēja, par cik procentiem varētu pieaugt šo apdrošināšanas pakalpojumu cenas.

Savukārt to auto virsbūves remontu servisu cenas, kuriem darba stundas izcenojums jau tagad ir divdesmit lati un vairāk, cenas palielināsies desmit līdz divdesmit procentu robežās. LAVRA vadītājs stāsta, ka pēdējie 2-3 gadi servisiem bijis izdzīvošanas laiks, un attīstībai līdzekļus nenovirzīja. Tā kā nozare esot novājināta, tad pienācis laiks mainīt iekārtas.

Gints Gailis uzsver, ka auto virsbūvju remontu servisu cenu pieaugumu ietekmēs tikai auto sertificēšana un darba stundas izmaksas. Pakalpojuma cenas ietekmē arī citas izmaksas – ja aug energoresursu cenas, palielinās arī servisa darba stundas cena, piemēram, ja energoresursa cena aug par desmit procentiem, tad darba stundas cena aug apmēram par desmit santīmiem. Šajā nozarē cenas galvenokārt nosakot darbaspēka izmaksas.

Auto virsbūvju remontu servisu sertificēšanu ierosināja LAVRA sadarbībā ar Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociāciju. Ar sertificēšanu plānots apkarot ēnu ekonom