Veselības apdrošināšanu vēlas 70% strādājošo

Mūsu valstī patlaban apdrošināts ir tikai katrs desmitais darbinieks, taču saņemt veselības apdrošināšanu vēlas 70% strādājošo – tā vēsta aģentūras „Leta” jaunākais apdrošināšanas tirgus apskats. Daudzi uzņēmumi saviem darbiniekiem piedāvā dažādus bonusus. Pēc darbinieku domām, pēc tādiem bonusiem kā mobilā telefona apmaksa un izklaides pasākumi, trešais populārākais bonuss ir veselības apdrošināšana.

Pēc krīzes daudzi gan valsts, gan privātie uzņēmumi saprata, ka polises termiņi nav pagarināti, taču pamazām situācija uzlabojas.

„Veselības centra 4” vadītājs Māris Rēvalds norāda, ka pagājušajā gadā ārstu apmeklējums bija tāds kā 2006.gadā. Un tam par iemeslu ir nevis cilvēku labā veselība, bet gan tas, ka samazinājusies cilvēku maksātspēja.

Veselības apdrošināšana ir kļuvusi par pirmās nepieciešamības lietu. Apdrošināšanas sabiedrības Balta klienti bija veikuši aptauju savos uzņēmumos. Aptauja parādīja, ka 70% darbinieku priekšroku dod veselības apdrošināšanas polisei, nevis naudas prēmijai. „Balta” valdes loceklis Aivars Vilnītis stāsta, ka veselības apdrošināšanas tirgus stabilizējas, taču, ja pirmskrīzes gados apdrošināti bija ap 30% darbinieku, tad tagad uz pusi līdz divām trešdaļām mazāk.

Ja ir apdrošināta veselība, tad iegūst ne tikai darbinieks, bet arī darba devējs, jo polise sniedz gan drošības sajūtu, ja kaut kas notiek, gan apmierinātu un uzticamu darbinieku.

Piemēram, meža tehnikas tirdzniecības uzņēmums „Intrac Latvija” krīzes laikā samazināja algas darbiniekiem un nācās atteikties no dažiem bonusiem, taču šī kompānija neatteicās no apdrošināšanas.

Darba devējiem polise iegādāšanās saviem darbiniekiem daudzos gadījumos ir izdevīgāka nekā algas pielikums. Tas tāpēc, ka vairumā gadījumu veselības apdrošināšanas polisei nepiemēro sociālo un ienākuma nodokli.

Savukārt kompānija „Fontes” veikusi pētījumu, kas parāda, ka apmēram 80% darba devēju izmanto veselības apdrošināšanu. Daudzi polises nepiedāvā visiem darbiniekiem, bet gan vērtīgākajiem darbiniekiem. Pētījums atklāj, ka 39% uzņēmumu darbinieku ir gatavi veikt arī līdzmaksājumus, lai saglabātu polisi vai lai iegādātos labāku segumu.